maandag 5 januari 2015

Aanbevolen boeken

Veel boeken waar ik mijn inspiratie op het gebied van gezond leven - en natuurlijk afvallen - vandaan haal, zijn (helaas?) in het Engels. Dat is echter geen reden om ze niet aan te bevelen.

  • Het boek The Alternate Day Diet is tot nu toe de dieetmethode met bij mij het beste resultaat. Bovendien kun je supermakkelijk je eigen manier van eten in het dieet inpassen: gewoon calorieën tellen, dan maakt het verder niet uit of je supergezond leeft of bij wijze van spreken op stroopwafels. Door het afwisselend vasten en veel eten blijft je lichaam in de vetverbrandingsstand. Het boek kun je bestellen met de link in de rechter kolom.
  • Het boek Nourishing Traditions kan ik ook aanbevelen. Het is gebaseerd op de kennis die Weston Price op het gebied van gezonde voeding heeft opgedaan tijdens zijn reizen langs bevolkingsgroepen die volkomen gezond waren. Een boek met - naast veel theorie - ook meer dan 700 recepten met volwaardige voeding: zuivel, granen en peulvruchten, en groente natuurlijk, maar ook verantwoorde desserts. Geen foto's, wel een schat aan informatie. Dit boek bevat zo'n goede basis, dat ik hiervoor ook een link op het blog heb gezet (rechts).
  • Het boek Your Personal Paleo Code, door Chris Kresser, waarin je eerst 'gereset' wordt door alle voeding te schrappen waar je ook maar enigszins last van zou kunnen hebben, en vervolgens stap voor stap weer voedingsmiddelen toe te voegen. Dit boek heeft mij - kort gezegd - weer gezond gemaakt. Wil je het kopen? Via deze link kom je direct bij het boek uit: http://www.bol.com/nl/p/your-personal-paleo-code/9200000014088348/
  • Hier heeft lang het boek Trim Healthy Mama gestaan. Voor mij bleek dit dieet niet te werken, en daarom beveel ik het ook niet langer aan. Maar omdat er wel heel veel vrouwen er erg veel mee zijn afgevallen, en ook gezonder geworden, laat ik het toch hier staan. Het dieet is gebaseerd op het scheiden van vetten en koolhydraten, en het eten van laag-glycemische voeding (net als Montignac). Het boek heeft christelijke moeders als duidelijke doelgroep.

Geen opmerkingen: